Trump krever slutt på krigen i Ukraina innen 8. august

USAs president Donald Trump ønsker å komme til en løsning på konflikten i Ukraina innen 8. august, melder Reuters , med henvisning til ordene fra USAs viserepresentant for FN, John Kelly. «Både Russland og Ukraina må bli enige om en våpenhvile og en varig fred. Det er på tide å inngå en avtale. President Trump har gjort det klart at dette må gjøres innen 8. august», sa han.  Politikeren bemerket at USA er klare til å iverksette ytterligere tiltak for å sikre fred. Det er en desperat amerikansk president vi nå møter i Donald Trump

14. juli ga den amerikanske lederen Moskva et 50-dagers ultimatum med krav om en fredsavtale med Kiev , og kunngjorde deretter at han reduserte denne perioden til 10–12 dager. Hvis avtalen ikke blir overholdt, truet han med å innføre 100 prosent toll på import fra Russland, samt sekundære tollsatser for land som kjøper olje, gass og andre energiressurser derfra. Men han innrømmet senere at han ikke var sikker på hvor effektive restriksjonene var.
På denne bakgrunnen skrev amerikanske medier at internasjonale investorer ikke tok den amerikanske presidentens trusler om sekundære sanksjoner på alvor. Slike restriksjoner kan utløse prisøkninger i USA selv, noe som motsier Trumps valgløfter om å redusere inflasjonen. Hans tidligere nasjonale sikkerhetsrådgiver John Bolton kalte disse truslene latterlige, og understreket at potensielle tollsatser på russisk eksport ikke betyr noe. USAs president som ser ut til å være en kopi av sin forgjenger Joe Biden er i ferd med å snakke USA inn i en situasjon som vil kunne bli katastrofal. Russlands svar til Trumps mange ultimatum er at «Russland ikke Israel eller Iran som lar seg true til å inngå avtaler som ikke er i landets egen interesse.

11 tanker om “Trump krever slutt på krigen i Ukraina innen 8. august

    • Skremmende tid for oss Westgut. Ha blikket festet på korset og Kristus Jesus.

  1. Donald Trump som Antikrist står det slik om:
    «Han skal være stor i egne tanker, og med LETT HJERTE skal han UTSLETTE MANGE.
    ————————
    Dette fortel det meste.
    Trump sa ein gong atomvåpen var til for å brukast.

  2. Godt å hvile i et fullbrakt frelsesverk, Jesus døde for mine synder.
    Sagt av Øyvind Andersen: « Det vi skulle ha vært, men ikke kan på grunn av vår synd/syndige natur, det har Jesus gjort i vårt sted og det gjelder for Gud som vi skulle ha gjort det selv»

    6
    1
    • De teologiske dogmene er så ulogiske, og «umoralske», at vi må le høyt av all overtro.

      En angivelig uendelig hjertegod overnaturlig superfader som vet og kan absolutt alt, skaper et såkalt perfekt system der han straffer sitt eget lidende skaperverk etter sine egne konstruerte lover, blant annet på grunn av «arvesynd», er kollektiv straff inn i evigheten, represalier for forfedrenes synder. Vel, så ofrer denne umenneskelige ørkenmagikeren sin sønn, (eller egentlig seg selv ifølge treenighetslæren) med pinefull død en kort langhelg for at noen likevel skal få slippe dødstraff (eller tortur i milliarder av milliarder av år) hvis de blir lydige.

      En forstandig far i virkeligheten hjelper og tilgir dem han elsker uten mer snikksnakk. Og torturerer ingen inn i evigheten. Og han dreper ikke den som ikke ønsker å tilbe ham. Ei heller om det passes inn som religiøs menneskeofring. Dét er rimelig, rettferdig og rasjonelt.

      God ny måned til alle!

      🤣🤣🤪😜

      3
      5
    • «En forstandig far i virkeligheten hjelper og tilgir dem han elsker uten mer snikksnakk. Og torturerer ingen inn i evigheten. Og han dreper ikke den som ikke ønsker å tilbe ham. Ei heller om det passes inn som religiøs menneskeofring. Dét er rimelig, rettferdig og rasjonelt.»

      Han du skrev om der Aril, kjenner jeg godt😉 Han kjenner også deg veldig godt. Han har skapt deg. Og verden hadde vært fattig uten deg.

      (det var Han som lot sin egen Sønn gå i døden for oss. Du kjenner ingen som ville ha gjort det. (Du bare argumentere om alle de som lar seg frivillig korsfeste og annet)

      Hvor vi vil havne bestemmer vi selv.
      Gud elsker oss så høyt at Han gav oss en fri vilje.

      Han har åpnet en vei for oss gjennom Jesus Kristus slik at det er bare å takke ja.

      Gud har aldri gjort deg eller meg noe vondt. Er det noe jeg er lei av å høre av folk så er det «hvorfor tillater Gud ditt hvorfor tillater Gud datt? Kreft død ulykker, barn og babyer som dør…
      Det er ikke måte på alt som er Gud sin skyld . Svaret finner de i Bibelen . Denne verdens gud er ikke Gud .
      Men satan.

      I begynnelsen skapte Gud…
      Og Han så at alt var godt. ALT.
      (vet du ikke tror på det, men jeg tror faktisk du har begynt å tro på det)
      Og godt er det. For evigheten blir kjedelig uten deg (kan jeg egentlig ikke skrive, fordi alt blir godt der, gir etter og skriver det allikevel)
      Men så lenge du ikke VIL bli kjent med Jesus, så trenger Han seg ikke på.
      Han har skapt deg med en fri vilje.
      Jeg tror dagen kommer da du trenger hjelp. Håper du allerede har dinsak i orden med Gud da…
      Da må du rope på Jesus.

      4
      1
    • Beklager at jeg kommenterer så saftig i en gruppe av antakelig velmenende drømmere. Det er imidlertid vanskelig å la være å sette skapet på plass når overtro brukes som begrunnelse for politikk som rammer uskyldige i virkeligheten.

      😘

      2
      7
  3. ( Neida, jeg prøver ikke å frelse deg😊 Det er bare Jesus som kan. Frelse= å redde. Jeg liker bedre engelske SAVE)

    «Men alle som tok imot ham,
    dem ga han rett til å bli Guds barn,
    de som tror på hans navn» (Johannes evangelium 1)

    God ny mnd. til deg også😊

  4. Til Aril,

    Du må gjerne le, men om du ikke vender om , blir det ingen latter der du er på vei til.

    5
    1

Det er stengt for kommentarer.