Minst 11 personer, flesteparten barn, er nå bekreftet døde etter at ukrainske styrker ved hjelp fra NATO gjennomførte et droneangrep mot en skole i Luhansk. En sovesal fylt opp med sovende barn ble angrepet med 16 ukrainske droner. Det grusomme angrepet som i Russland blir omtalt som «nazistisk terror» vil bli kraftig gjengjeldt og mange krever nå at Putin også beordrer angrep direkte mot president Zelensky og beslutningstakerne i Kiev og Europa.
«Dette angrepet hadde ikke kunne skje uten etterretningsinformasjon fra NATO og USA,» er gjengse kommentarer i russisk presse. Og det kreves en voldsom hevn. «Putin må legge bort silkehanskene og beordre virkelige gjengjeldelser og legge Kiev i ruiner,» skriver flere som har kommentert angrepet. Det som kan skje er at Putin gradvis vil bli presset til å iverksette langt mer blodige militære operasjoner mot Ukraina og flere tar til orde for at Russland må oppgradere den spesielle militæroperasjonen SMO til en anti-terroroperasjon eller erklære krig slik at flere ressurser blir stilt til rådighet for den russiske hæren.
Russarane får smaka eigen medisin.
Ukrainarane kjempar mot Putin.
Ingen normale folk likar å høyra at ungar vert drepne.
Diverre er det slik krig er.
Putin er verkeleg begynt å bli desperat. krigen går ikkje slik han håpa.
Ein gal mann veit ein aldri korleis reagerar.
Kanskje han set igang hevnaksjonar i Europa.
Krig er grusomt, uansett om det drepes voksne eller barn. Om det skjer i Russland eller Ukraina er det like « grusomt»