President Joe Biden og avkristningen

Joe Biden er utropt som vinner av valget i USA. Spørsmålet er nå hva Joe Biden står for og hvilken politikk han vil føre. Vi vil bare nevne tre viktige saker utfra et kristent synspunkt. Med hensyn til abortspørsmålet så vet vi at Trump er i mot fri abort, mens Biden og Demokratene er for abort helt frem til fødsel. Vi undrer oss derfor over at kristne i USA kunne stemme på Biden/Harris. Betyr ikke det femte bud så mye for dem?. Professor Carl Fr Wisløff påpekte i sin tid at i 2000 år har kirken kalt abort for det store mord,” skriver Olav H Kydland og Eivind Gjerde i et innlegg vi med glede publiserer

Joe Biden går inn for abort helt frem til fødsel og å utføre abort er et mord og brudd på det femte bud

Biskop Per Lønning skrev da han i 1975 gikk av i protest mot abortloven dette: “Abortloven er en markert stillingstagen for et hedens menneskesyn mot ikke bare den kristne visjon av menneskeverdet, men mot hele vår humanistiske vesterlandske tradisjon.” Professor Aksel Valen-Sendstad sier at vårt liv er gitt oss av Gud. Det er Guds bilde. Derfor er dette liv hellig og ukrenkelig. Om vi forbryter oss mot det, forbryter vi oss mot Gud selv. Også flere amerikanske katolske biskoper reagerer negativt på Bidens abortsyn. Det hevdes fra katolsk hold at det er ingen hemmelighet at Bidens kampanjeplattform er det mest antikristelige programmet som noen gang er blitt foreslått ved et amerikansk valg. Den tyske kardinalen, Gerhard Ludwig Mûller sier i et intervju med Katholische Nachrichten: “Enhver som relativiserer det tydelige engasjement for hvert menneskelivs helligdom basert på politiske preferanser med taktisk spill og sofistikernde slør er åpent i mot den katolske troen. Videre sier han: Nå er USA med sin konsentrerte politiske og mediale og økonomiske makt i forkant av den mest subtile og brutale kampanjen for å avkristne den vestlige kulturen på 100 år.

Betegner konservative kristne som samfunnets bunnfall

Identitetspolitikk -En annen viktig sak er Bidens identitetspolitikk som er et brudd med vår vesterlandske kristne kultur. Bare det monogame ekteskapet mellom èn mann og èn kvinne er i samsvar med Bibelens lære. Alle andre seksuelle forhold er betegnet som hor og utukt. Biden forkaster den katolske lære om ekteskapet. Han ønsker å støtte LGBTQ-aktivistene som hater Bibelen og de bibeltro kristne.  Tyler ONeil skriver i PJ media at i 2018 betegnet Biden de konservative kristne som er i mot LGBTQ-aktivisme som “samfunnets bunnfall”. Er dette et tegn på at bibeltro kristne med tida vil bli forfulgt? Noen frykter det.

Joe Biden har hastverk med å avkristne USA og skriver flittig presidentordrer som er i strid med Guds ord.

Pastor John MacArthur hevder at USA nå har fått et regime som har hastverk med å innføre lover som er i strid med Bibelen. Et regime som vil gjøre det straffbart å si noe i mot den radikale LGBTQ agendaen som Joe Biden nå promoterer. Den nylig godkjente utenriksministeren Antony Blinken har lovet å støtte LGBTQ agendaen ved å heise prideflagget ved amerikanske ambassader. I tillegg vil han snart utnevne en spesialutsending som skal jobbe med å fremme rettighetene til LGBTQ personer. Nylig ble en feltprest med majorgrad i det amerikanske forsvaret etterforsket etter at han la ut på egen Facebookside et innlegg hvor han sa seg uenig med Biden regimets nye politikk i forhold til å la transseksuelle tjenestegjøre i forsvaret. Kristne blir nå møtt med økende fiendtlighet fra myndighetene, melder Christian News Network.

Globalisme

Biden går i motsetning til Donald Trump inn for globalismen. Trumps slagord var “Make America Great Again”. Å hegne om nasjonalstaten er også i samsvar med Guds vilje.   (Apgj 17,28)  men globalismen er ikke det. Globalistene ønsker seg en verdensregjering og verdensreligion hvor sann kristendom er utradert. For alle må bekjenne at “gud” er den samme i alle religioner. Derfor vil de bibeltro kristne bli betraktet som Biden sier: “Samfunnets bunnfall”. Globalistene legger opp til avgudsdyrkelse ved å forkaste Bibelens Treenige Gud. At noen kan stemme på eller bifalle en person som går inn for abort (fosterdrap) støtter LGBTQ ideologien og globalismen er et opprør mot Gud og hans livslover.”

Innlegget er skrevet av Olav H Kydland og Eivind Gjerde

38 tanker om “President Joe Biden og avkristningen

  1. “Thou shalt not slay the child by procuring abortion; nor, again, shalt thou destroy it after it is born” (Letter of Barnabas 19
    Barnabas sa det tydeleg. Han samanliknar lovbrotet som like stort FØR det er fødd som etter det er fødd. Barnevernet er på vakt når ungane ikkje har det bra.

    http://www.earlychristianwritings.com/text/barnabas-lightfoot.html
    Barnabas seier det og tydeleg i kpt 15 kortid Vår Herre skal gjennomføra straffa for dei som gjer slikt.

    Barnabas 15:4
    Give heed, children, what this meaneth; He ended in six days. He
    meaneth this, that in six thousand years the Lord shall bring all
    things to an end; for the day with Him signifyeth a thousand years;
    and this He himself beareth me witness, saying; Behold, the day of
    the Lord shall be as a thousand years. Therefore, children, in six
    days, that is in six thousand years, everything shall come to an end.

    Barnabas 15:5
    And He rested on the seventh day. this He meaneth; when His Son
    shall come, and shall abolish the time of the Lawless One, and shall
    judge the ungodly, and shall change the sun and the moon and the
    stars, then shall he truly rest on the seventh day.

    Det er den dagen som no kjem med stor hast.

    3
    16
    • Herrens dag nærmer seg med stormskritt.
      Vi er nå gått inn i de siste 7 år av historien.
      Den store trengsel som må komme før Herrens store dag, startet i år med en tvungen sabattshvile eller shemita.
      Gud er hersker og har tvunget menneske til å ta en shemitah hvile med hjelp av Corona som er rytteren på den hvite hest.
      https://www.youtube.com/watch?v=duOFk1znwws&t=694s
      Etter at denne shemitah er over til høsten går vi inn i første år av trengselstiden. 2021-2024 er den innledende trengsel hvor forfølgelsen av kristne blir gradvis mer intens.
      2024-2027 blir virkelig tøff for Guds folk med Antikrist som trer frem fra Tyrkia, Gog krigen mot Israel og åpenbarelsen av antikrist. I tillegg har både den røde og sorte hest begynt å plage verden.
      På slutten av 2026-2027 kommer brudens bortrykkelse, og Guds vrede vil bli utøst over verden og nominelle kristne fra 2028.
      Fullendelsen av alt vil komme i perioden 2028 og 2029.
      LA MEG ADVARE ALLE: GUDS MENIGHET VIL IKKE BLI HENTET UT FØR TRENGSELEN BEGYNNER: Menigheten skal ut når alt ser håpløst ut. Satan og hans tjenere glefset mot Noa, men når Noa lukket døren til arken, kom regnet.
      Lot og hans familie ble utsatt for kraftig trengsel før de ble reddet ut.
      Noen kristne tror at bortrykkelsen kan komme når som helst. De nekter å ta inn over seg hva Ånden sier til menighetene: “Først må frafallet komme og deretter skal den lovløse, antikrist stå frem.
      Det er ikke de vantro og ugudelige Bibelen gir advarsler til, men til menigheten. Verdens barn vil ikke komme til å lytte fordi de er forblindet av den villfarelsen Gud har sendt dem.
      Det er menigheten som blir varslet og som må vente til etter det store frafall og åpenbarelsen av Antikrist.
      Jeg tror denne Antikrist vil komme fra Tyrkia, fra det området hvor Satan har sin trone. Les Bibelen folkens.
      Slutt og lytt til tolkninger om en pre-trib bortrykkelse

      2
      15
    • Ingen bibelvers fra deg «bibelleser»??
      Så da skal eventuelt Hannah i galgen da ? Det er mye vrede i disse 7 år…

      16
    • Hannah. Du må ikke se på trengsel som vrede.
      Gud har ikke bestemt de frelste til vrede, men til å vinne frelse.
      Den store trengsel er endetidens menighets ildprøve. Gjennom trengsel og prøvelser blir vi lutrert og renset som gull glødet i ilden.
      Gjennom trengselstiden vil Gud rense bruden slik at Han vinner seg en ren og hellig brud.
      Vreden er for denne verdens barn.
      De skal gå gjennom Guds vredes dom mens du og jeg er i bryllup hos Jesus. :.)
      Det at vi skal gjennomgå den store trengsel er ikke ensbetydende med at du skal i galgen kjære søster.
      Skriften sier det slik:
      1 Tess 4,15 For dette sier vi eder med et ord av Herren at vi som lever, som blir tilbake inntil Herren kommer, skal ingenlunde komme i forveien for de hensovede;
      De av oss som er blitt martyrer under den store trengsel skal rykkes opp sammen med dem som overlever trengselen og holder fast på Ordet om korset.
      Vi som tilhører bruden vil rykkes opp enten vi lever eller er døde.
      Åp 13,10 Om nogen fører i fangenskap, han skal i fangenskap; om nogen dreper med sverd, han skal drepes med sverd. Her er de helliges tålmodighet og tro.
      Om vi lever eller dør, hører vi Herren til.
      De hellige martyrer har gått foran oss til herligheten.
      Menigheten trenger denne trengselens ild for å bli lutret og renset slik at klinten blir skilt ut fra hveten.

      2
      16
    • til Bibelleser
      Gi meg din mailadresse så skal jeg minne deg på dette i 2030 hehe

      6
      2
    • Vi skal ikke gjennom trengselen.

      Jeg er ren og rettferdig himmelen verdig. Alle som leste det du skrev og tror på det , ikke glem å sjekke skriftstedene, pluss de du burdte ha nevnt.

      Anbefaler deg ICAJ ‘s YouTube
      kanal og se videoen «Jesu gjenkomst – Ikke for spesielt interesserte.»

      På YouTube kanalene Behold Israel og Jack Hibbs m.fl.finnes gode videoer om endetiden.

      1
      7
  2. Godt innlegg av Kydland og Gjerde. Jeg har forlengst forstått at det er blitt innsatt en antikrist i Det Hvite Hus.
    Joe Biden kan godt være Antikrist. Det er et mirakel at han ble president siden ingen stemte på ham. Han er tydeligvis spesielt utvalgt av Satan til å avkristne Amerika så raskt som overhode mulig. USA har fått en mann uten sjel i presidentstolen.
    Ingen møtte opp på hans valgkampanjer. Ingen stemte på ham slik at de måtte ta natten i bruk for å lage nok stemmer til ham.
    Nesten ingen ser på det hvite hus youtube kanal og de fleste følgere på Twitter er kinesiske boots som ble til i januar 2021.
    Ennå har det ikke gått helt opp for amerikanerne at denne onde mannen faktisk er deres konge selv om ingen ville ha ham.
    Hele verden burde undre seg over hvordan dette krypet klarte å svindle seg til makten. At han nå skriver ut ugudelige skrivelser burde ikke overraske noen.
    Norske kristenledere som bifallet ham og uttrykte støtte til ham -har blod på sine hender og er medskyldige i at LGBTQ agendaen har vunnet frem.
    Vebjørn Selbekk og de andre religiøse ledere som applauderte ham, burde skamme seg. Men siden disse ikke er en del av Jesu Kristi legeme -men er kreftsvulster plantet av det onde, vil de ikke skamme seg.
    De er skamløse og ynkelige og til hinder for vekkelse i Norge.
    Jeg tror ikke et sekund at det religiøse lederskapet som styrer kristen-Norge er innsatt av Herren. Dette er familie-imperier hvor man kommer langt på riktig etternavn. Sarons Dal og Oslo kristne senter er kanskje de beste eksempler på hvordan eierskap til religiøse forsamlinger går i arv fra far til sønn osv.
    Dette er forklaringen på hvorfor kirken i Norge er døende og hvorfor vekkelsen er blitt borte.

    8
    18
    • Godt innlegg Siri. At du får så mange tomler ned, betyr bare at alle de ugudelige spotterne vi har sett her inne tidligere, er på ferde med sin agenda.

      1
      7
  3. 09/02/2021, kl. 23:00 sa Hannah:

    “Vi skal ikke gjennom trengselen.

    Jeg er ren og rettferdig himmelen verdig. Alle som leste det du skrev og tror på det , ikke glem å sjekke skriftstedene, pluss de du burdte ha nevnt. ”

    .
    Jeg har faktisk lest hele Bibelen mange ganger. Jeg har også lest bøker om “opprykkelsen” og diskutert emnet med forfattere av slike bøker. Men alltid handler det om å plukke ut isolerte skriftsteder og tillegge disse en ønsket betydning. Med en gang man stiller noen spørsmål i forhold til andre tekster får man ingen fornuftige svar. Jeg har faktisk opplevd at folk nekter å lese bibelvers som kan ødelegge de fremsynsede forestillingene som de nøysommelig har bygget opp gjennom mange år eller som de bare overtatt fra andre.

    For en som har lest Bibelen uten “spesielle briller”, spekulativ ønsketenkning eller forutinntatte meninger virker det veldig klart at den lange historiske tradisjonen med produksjon av tidsriktig vranglære vidreføres. Det mest spesielle nå er vel at individuell synsing har tatt helt av. Antagelig pga mange kirkesamfunns frafall.

    Når man tillegger bibelsteder sine egne meninger ender man fort opp med en ny religion. Det viser kirkehistorien veldig klart. Det folk ikke tenker på er at man lett kan ende opp med en “ny gud” også. En skreddersydd gud man selv bestemmer over. Den katolske kirkes historie er et grellt eksempel. Eller Jehovas vitner og mormonerne osv.

    “Tro” er noe spesiellt. Det ser ut som om det er mye lettere å tro på noe som ikke stemmer med Bibelen enn det som faktisk står i Bibelen. Jeg tror dette handler om å tro på noe man selv har bestemt kontra tro på Guds Ord.

    Veldig mange steder i Bibelen står det om “Herrens dag” i entall bestemt form. Når kommer den? Synserne mener denne dagen er som et universellt begrep som handler om veldig mye forskjellig, helt uavhengig av tid og sted. Typisk kan man bruke ord som “aspekter”. Jeg greier ikke å følge en slik tanke.

    “Opprykkelse før trengslen” har faktisk blitt en amerikansk forettningside. Man har solgt titalls bøker og laget et stort anntall filmer som virkelig “klør i øret”. Man kan antagelig kalle denne læren en egen trosrettning.

    2
    9
    • Det du skriver er også til deg selv. Anbefaler deg gå løs på emnet jødisk bryllup/ Jesus og bruden.

      Så flink du som har lest Bibelen mange ganger…. Jeg har ikke 😉

      Vi er ikke kalt til vrede.

      Det siste avsnittet ditt er tull, du må bare prøve å nedgradere det til «en amerikansk forretningsidé» så mye du vil for meg 🙂 Men du et jo bibelleser både nr 1 og 2… det er jo ikke verdt det🙂

      Men vi må nok lese litt i dag også -både du og jeg.

      1
      7
    • Bibelleser nr 1 og 2 er nok to forskjellige.
      Spørsmål: Mener du jødiske skikker sier noe om endetiden? Hvorfor skulle de det?

      Vi er ikke “kalt til vrede” fra Gud men til alle tider har kristne opplevd forfølgelse. Dette står det svært mye om i NT. Tror bare en av disipplene fikk en naturlig død.

      Jo, jeg har lest en god del i Bibelen siden jeg tror den sier mye om fremtiden og evigheten. Men jo mer jeg har lest jo mer blir jeg klar over at alt det som handler om hvordan livet skal leves er veldig lett å forstå. Men veldig mange av profetiene om fremtiden må åpenbares. Dette sier Paulus veldig klart.

      Personlig har jeg en lang liste av spørsmål som jeg ikke har greid å finne svar på. Noe av det jeg lurer aller mest på er hvordan overgangen fra “hedningenes tidsalder” til “tusenårsriket” vil bli.

    • Dette kan jeg bare si Amen til – er så enig. Mennesker lager sin egen teologi og prøver å tilpasse Bibelen til den. Veldig alvorlig.

    • Ut å kopier disiplene Jorunn, så skal du nok oppleve forfølgelse 🙂 Og stå på torvet og fortell om Jesus og korset og si hva Gud mener om synden som foregår i landet vårt. (Nei, få av oss våger det) Eva sundar Olsen har laget denne filmen til bl.a deg. Men du har kanskje sluttet å se på henne nå etter at jeg gav deg tipset om Jesu gjenkomst…

      Jeg delte det jo fordi jeg bryr meg om deg og andre søsken i Herren. «Trøst da hverandre…»

      Men hva i kommentaren over deg sa du Amen til? Jeg såg ingen bønn… Amen, det skal skje…??
      Ikke klag på Hanvold da.
      I

  4. Ordforvirring på søkelys.

    Hva er forskjellen mellom trengsel og trengselstiden?
    Hva er forskjellen mellom vrede og vredestiden?
    Hva er forskjellen mellom trengsel og vrede?
    Hva er forskjellen mellom dom og vrede?
    Hva er forskjellen mellom trengsel og dom?

    Og kanskje det viktigste, hvem som skal oppleve hva?

    Mvh RJ

    1
    8
  5. Hei Hanna. Johannes Åpenbaring er en trøstebok for de kristne i endetiden. Dessverre en lukket bok for mange, men salig er den som leser denne boken.
    Åp 7.13 “Hvem er disse som er kledd i lange hvite kjortler. Det er de som kommer ut av den store trengsel og de har tvettet sine kjortler og gjort dem hvite i Lammets blod.” Dette er du og jeg som har tatt vår tilflukt til Jesus Kristus og klarere kan det ikke stå. Men like så er det knyttet rike løfter til oss i denne vanskelige tiden. Kan vel ikke sterkt nok anbefale timene til Hans Erik Nissen og hans gjennomgang av Åpenbaringen. Her finner du 12 timer som vil gi deg trøst og lys over åpenbaringsboken:
    http://lysetoglivet.dk/?Pr%C3%A6dikener___Hans_Erik_Nissen___Serie_5

    1
    7
    • Rolf, anbefaler deg å legge bort Hans Erik Nissen for godt.

      Åpenbaringsboken er faktisk den eneste som lover at man blir salig. Og det er sant. Men jeg blir alt annet enn salig av noen kommentarer her inne angående dette nå, så da trekker jeg meg. Jeg tar nok heller ikke flere timer nå lenger med undervisning om mid/post-trib av ham du anbefaler. Har hatt en del studier på dette. Få her inne er enig med meg, og kommer heller ikke til å bli det. Er lei av å gjenta ting nå, ser ingen grunn til å prøve å skrive mer. Blir deprimert av mange her inne, og man skal vokte seg for hvem man gidder bruke tid på. Mens noen få løfter meg opp 🙂 Maranata 🙂

      Ja Rolf det er de som har kommet ut av den store trengsel. Det står så klart. Men det er ikke meg. Det blir tøft for dem som er igjen her nede og stå for Jesus og nekte å ta imot dyrets merke.

      Jeg skal ikke i den store trengsel. Når vi er borte så kan antikrist stå frem. Vi står i veien. Vi er den som holder igjen. Vi skal bli tatt bort. DA skal den lovløse bli åpenbart. Da blir det en trengsel så stor som det aldri før har vært. Les 2.Tess. 2:6-8 om du vil.

      1
      7
  6. Trengselstiden pågår :
    Nytt meget kraftig jordskjelv i Stillehavet – styrke 7,7 – kan lage tsunami !

    1
    8
  7. 10/02/2021, kl. 12:57 sa Hannah:

    Anbefaler alle her på det varmeste :

    https://bibelogtro.wordpress.com/2015/09/19/kommer-menighetens-bortrykkelse-for-eller-etter-den-store-trengsel/

    (mitt svar til deg også, bibelleser nr 2)

    .
    Jeg kjenner igjen mye av det som står i teksten du linket til. Men selv om jeg skulle ønske det var slik er jeg ikke i stand til å se at disse forklaringen henger sammen over hodet. De fremstår som spekulative forsøk på sannsynliggjøre en “hemmelig opprykkelse”.

    Bryllupet i Joh åp. finner sted etter tusenårsriket. Enok ble tatt opp til himmelen mange hundre år før flommen. Og at Lot skulle symbolisere menigheten finner jeg enda mer utrolig. Spesiellt siden han skulle symbolisere de som skulle skulle være ekstraordinært hellige og omtales som de “24 eldste”. Mens det i kap. 6, 9 står om de mer “middelmådige martyrene” som var blitt slått i hel for Guds Ords skyld. De befinner seg under altret og må vente på alle de andre som skulle slås i hel slik som de selv.

    Jeg kunne skrevet side opp og siden ned om hvor irrasjonelle disse teoriene er.

    Jeg har lest litt om alle de som har gitt sitt liv for Guds sak og vil ikke måle meg med noen av dem. Det er slike jeg kan takke for at jeg er en troende idag. Ikke mange av dagens latmannskristne kan sammenlignes med dem. Da er det lettere å tro at disse må søke dekning i huler, slik som Lot og de syndige døtrene måtte gjøre. Muligens kan dette gjøre dem litt mer realistiske og ikke så høye på pæra. De latmannskristne mener jeg. Som kanskje ikke en gang gir tiende.

  8. Hei Hannah. Litt overrasket over din kommentar om Hans Erik Nissen. Enten kjenner du ikke hans forkynnelse eller så vet du noe som jeg ikke vet. Men Hans Erik er en bror i Herren som har gått foran til Jesus og som vil være å treffes i himmelen. Slikt omtaler man ikke søsken i Herren som du gjør her. Det ligger en hau av taler med han på nett og noe mer forkynnelse som peker på Jesus, lov og evangelium i klarhet skal du lete lenge etter i disse dager. Om han har rett eller du har rett har så omtaler vi hverandre som søsken.
    Det jeg frykter er at er vi ikke forberedt på vanskelige tider tror jeg mange vil tro at Jesus har sviktet dem. Daniel i løvehulen, vennene i ildovnen, de viste at : Sal 31.16: I din hånd er mine tider. Jesus varslet at i verden har dere trengsler osv.
    Den kristne tro har i alle tider opplevd trengsler og det vil vi til den dagen Jesus kommer tilbake. Men husk Hannah, 1 Kor 6.20: “Dere er dyrt kjøpt”. Om vi dør eller lever hører vi Herren til og vi har det beste i vente. Jeg kjenner endetidssynene godt og har vokst opp med ditt endetids syn. Se deg rundt i verden. Martyriets blod flyter, det er bare vi feige i vesten som tier når vi skulle talt som Guds ord taler og opplever en hvis fred som langt i fra er den fred som Jesus gir. Korsteologi er en rød tråd gjennom hele Bibelen, men bortrykkelse før trengselen er herlighetsteologi. Korsteologi, les da Heb 11. Guds velsignelse over ditt liv. En dag skal vi for alltid være med Herren og han skal tørke bort hver tåre.

    4
    3
    • Du har rett , unnskyld så mye. Jeg hører på flere selv om de innimellom forkynner ting jeg ikke er helt enig i, de fleste kan vi lære av. Det er virkelig mye skremsel og lite trøst og oppmuntring her – til tider. Mange her inne skal absolutt lide som disiplene eller noe sånt men jeg tror ikke det skjer. Har blitt litt lei av det, og overreagerte. Er takknemlig for søsken i Herren som skriver bøker og prekener og artikler, videoer mm.

    • Takker for viktige vers🙂
      Skal også lese hebr.11 nå. Heb.11.1 er jo yndlingsvers. «Full tillit og overbevisning om det en ikke ser» . Også overbevisning om bortrykkelse før trengsel 😉

      11.7 vet jeg hva som står.

      Men bortrykkelse før trengselen er ikke herlighetsteologi som du skriver.

    • Veldig fin og saklig kommentar fra deg, og jeg deler ditt syn på endetiden. Det er også riktig som du skriver, at flere har allerede kjent på forfølgelse og trengsler med livet som innsats, noe vi i vesten har vært forskånet fra og heller har mindre peiling på. Nå derimot, skal man ikke se bort fra at det er i ferd med å endre seg til noe vi vestlige aldri har opplevd. Konturene er tegnet.

    • Veldig bra skrevet. Jeg skal undersøke hvem Hans Erik Nissen er. Høres ut som han er dansk. Jeg siler ut hvilke forkynnere jeg hører på. Men vil kun høre på forkynnere som har dette endetidssynet.

    • Tull fra deg Jorunn.

      Du har anbefalt Eva Sundar Olsens forkynnelse. Hun har stor kunnskap. Og forkynner bortrykkelse før trengsel.

      Jeg anbefalte deg videoen angående det -uten at du viser takknemlighet. Men fortsetter pratet ditt om alle som synder og gjengifter seg. Jeg deler også det synet, men har kanskje noen andre synder jeg strever med selv, mens du sikkert ikke har. Forøvrig er det helt ok for meg om ikke du vil se en video jeg anbefaler. Det går veldig bra. 🙂 Du som går glipp av noe. Jødiske skikker (bl.a.) interesserer deg vel ikke?

      Regner med at du kutter H.E.Nissen’s forkynnelse straks han forkynner noe du ikke er enig i….

    • Hei Hannah. Forstår at du blir frustrert og mange er ganske påståelige på sitt endetidssyn. Meg selv inkludert. Det jeg ikke liker i dag er disse som har full forståelse og et har et fullstendig kart over endetiden. Så enkelt er det ikke. Øivind Andersen brukte mye Joh 14.29 ” Se, jeg har sagt dere dette før det skjer for at dere skal tro det når det skjer.” Mange av profetiene er bygd opp slik at vi ikke kan forstå dem før det skjer. Bare ta coronaen. Hvor mange varslet den av “profetene” i disse tider? Hadde noen sagt til deg for et år siden at alle menigheter over hele verden skal stenges hadde du ikke trodde det. I dag, kanskje det er rytteren på den hvite hest. Jeg vet ikke men muligens. Men noe av nøkkelen til å forstå endetiden ligger i korsteologien på samme måte som du møter korsteologien i forbud mot gjengifte. Det er en høy pris å betale for den troende som blir forlatt og må lever resten av livet alene. Jesus har ikke lovet oss gode dager på denne jorden, men han har lovet oss en evighet sammen med han og han har i sannhet lovet å være med oss. Bære oss gjennom de vanskelige tidene som vi ikke vil kunne klare i oss selv. Se Joh. 16:33. Jeg syntes fortsatt du skulle ta deg tid til å lytte til talene til Hans Erik Nissen. Du kommer til å oppleve et trøstende budskap midt i stormen. Som en har sagt det. De verste værmeldingene er ofte de nyttigste.

    • Hei Jorunn. Hans Erik Nissen er dansk og hørte til LMH som er det danske svar på misjonssambandet i Norge. Kan anbefale han på det varmeste. Her er også link til flere taler av han:
      http://www.forkynn.no/nissen.html
      En som har større omsorg for at du og jeg skal bli berget for evigheten skal du lete lenge etter i disse dager.

    • Rolf, verset “…så kan dere tro når det kommer” fortalte Jesus disiplene angående noe helt annet: at DHÅ skulle komme, at Jesus skulle gå til Faderen. Dette er oppfyllt, DHÅ er her. Men han du nevnte må gjerne bruke det angående andre ting. Jeg får veldig ofte påpekt at “å ta ut vers her og der til fordel for mitt syn”. Selv om jeg er veldig obs og forsiktig med det. Tror det viktigeste er at alle må passe best på hva de selv gjør.

      Du må være en av de her inne som ikke vet at Hannah vet veldig godt om trengslene på denne jord. Vi har alle trengsler. Og hvis du og meg og Jorunn kommer oss ut på gata og forkynner slik som han fra USA som Søkelys har hatt artikler om, så skal vi virkelig få kjenne på forfølgelse. Og enhver av oss vet jo at det i USA allikevel ikke kan sammenlignes med andre land. Om det ikke er ille i Norge ennå så finnes det nok av folk i dette landet som blir hånet for hva de mener om abort, kristne skoler, PRIDE-tog i barnehager, rett til å fortelle barna på bedehuset om Jesus. Jeg er ikke dum, jeg følger med og har sett for mange år siden at det kommer til å bli ille for noen. Inkludert meg og deg og Jorunn hvis vi stiller oss opp på torget snart og forteller om korset og Jesus, men det våger vi nok ikke…. Det er min drøm å våge mer og det er mye mer i mine tanker enn endetidsyn. Er ikke frustrert som du kaller det, kjenner heller innimellom på sorg, fordi jeg bryr meg om mennesker her inne. Alltid skal kvinner bli kalt frustrerte, jeg går ikke rundt og tror du er frustrert, men kanskje er det akkurat du som er det…. Kjenner på gleden i Herren hver dag i trengslene mine jeg 🙂

      Jeg vet hva Gud har lovet oss. Setter pris på oppmuntring og bibelvers men det ser ut som at du tror jeg ikke vet 🙂 Ikke et problemfritt her liv her nei. Jeg vet mye om livet, dessverre. Kunne ha vært foruten mye.

      Noen her inne må kanskje kjenne på mer tøft liv her på jord for å snart begynne å lengte til himmelen. Jeg vil ikke ha mer, og Gud kommer til å skåne meg. Sånt vet man i sin Ånd. (det kommer til å provosere, er vant til det)

      Du nevner til Jorunn at skal lete lenge etter en taler med større omsorg for at vi skal bli berget. Det er bra han har, men du trenger ikke lete lenge. Jeg vet om mange.

      Takker for rådet å høre på ham, kanskje senere en gang. Har mye allerede som ligger her på vent, å se. Følger mange pastorer fast som har mye bibelundervisninger, der jeg også får trøstende budskap. Trøst er viktig, men annet er like viktig.

      Alt godt.

    • Hei Hannah, alt er ikke enkelt for de fleste av oss. Man bærer med seg forskjellig bagasje i kofferten og de fleste har sikkert som meg en lang vei å gå. Selv er det greit for meg at andre mener Jesus henter menigheten før trengselen, hva man ligger i det er det ulike meninger om. Det er vel allerede trengsel i verden, og jeg tenker nok man får oppleve en annen type forfølgelse/trengsel i vestlige land som man ikke har opplevd tidligere. Det viktigste oppi alt for oss som vil være Guds barn, er selvfølgelig å håpe og nå målet. Tiden er kort og det er lett å falle i «søvn», men det er viktig at vi oppmuntrer og kan være søstre og brødre i ånden. Vi trenger å støtte hverandre i disse forvillede tider vi lever i, uansett om Jesus kommer før/etter/midt imellom eller nå. Vekke hverandre så godt vi kan, og det er du flink til synes jeg 🌸

    • Hei Hannah. Beklager, oppfattet det som frustrasjon men ser jo at du skriver lei deg og beklager at jeg oppfattet feil. Nei, jeg kjenner jo ikke deg så godt , men kan vel si det om deg også. Har nok fått kjenne litt på kroppen hva det innebærer å holde fast ved Guds ord uten av vi skal kappes om det. Veldig bra at du kjenner på gleden i Herren. Det jeg tror er at vanskeligheter og trengsler knytter oss til Jesus og gjør oss avhengig av ham. Velstand, lykke og fremgang før sjeldent mennesker til Gud. Jeg lengter også svært til himmelen, men samtidig kan jeg ikke lukke øynene for Bibelens realiteter. Og når jeg ikke orker mer, så orker min Herre Jesus som kjøpte meg med ved sitt bod. Det er trøsten i evangeliet og det å få være Guds barn. Han skal bære meg hva enn det koster.
      Jeg kunne jo også nevnt flere gode forkynnere og har en lang liste på dem, men likevel så er nok flertallet av forkynnere i denne tiden mer opptatt av å tekkes mennesker enn sin Herre.
      Forkynnere som er med på å peke på Jesus og ikke alt hva vi skal være å gjøre elsker jeg. En kristen er opptatt av to ting, Jesus Kristus og sin neste. Ikke seg selv.
      Ja, skal være forsiktig med å trekke ut Bibelvers, men Jesus sier noe av det samme i Matt.25. “Jeg har sagt det forut” Men til syvende og sist er det summen av Guds ord som er sannhet.
      Alt godt til deg også. 5.Mos 33.25B er jo også slike gode “bærevers” som er gode å ha med seg i disse dager 🙂

    • Takker Betina, du er en oppmuntrer og har alltid kloke ord.
      Takk Rolf, det er helt ok 🙂 Skal se på disse Ord også, takker så mye. Ja Han bærer oss. Gode ord.

      Det ene verset må nok være fra det kjente Matt24. Dette er til dem i trengselstiden. Men selvfølgelig til oss også. (Det nevnes at de i Judea skal flykte opp i fjellene, dette mener jeg er jødene. Til Petra. Og det står om ødeleggelsens styggedom som står frem)

      Fil.3:20 er jeg glad i. Men liker det bedre på engelsk. Ordet eagerly/ivrig mangler her på norsk : “Men vi har vår borgerrett i himmelen, og derfra venter vi frelseren, Herren Jesus Kristus.” Ivrig 🙂 Vi skal vente ivrig.

  9. Jeg sikter til at noen av dere sier: «Jeg holder meg til Paulus», andre: «jeg til Apollos», «jeg til Kefas» og «jeg til Kristus».

    Det er tre herlige damer har inne på søkelys, det er Hannah, Betina og Jorunn. Så ikke begynn å hakke på hverandre, de ugudelige er gode på å hakke på de kristne. Men vi som er kristne skal vise enighet, og ikke strides.

    Se på dette flotte verset.

    1 Kor 1:10
    Brødre, jeg formaner dere i vår Herre Jesu Kristi navn at dere må vise enighet. La det ikke være splittelse blant dere, men la alt komme i rett stand, så dere har samme syn og samme tanke.

    Dette er et sterkt vers, tenk det du: «Å ha samme syn og samme tanke» det er enighet det.

    Mvh RJ

    2
    1
    • Jeg ventet på det. Så fort jeg sier imot så skal det plutselig kalles krangel og hakking. Jeg har ikke hakket. Man må ha lov til å si imot Jorunn når hun sier noe som ikke stemmer. Sist gang var det også noen som sa ifra rett etter min kommentar. Og Jorunn, du har nok også lest kommentaren til deg langt nede her på siden.

      Ingen problemer med damene jeg. Men kanskje noen har med meg, ikke vet jeg. Vi er på vei til himmelen alle tre. Jeg gleder meg til å drikke hyllebærsaft med Jorunn, ikke vet jeg hva hun gjør 😉 Kristne har ulike syn på dåp, gjengifte, endetid m.m., sånn er det bare. Har ingen problemer med å elske mine søsken for det jeg. Det har alltid virket som om bortrykkelse før trengsel-synet provoserer mer enn andre. Ikke så merkelig det….

      For øvrig setter jeg veldig pris på deg også RJ, har noe spesielt jeg skal vise deg når vi snart er i himmelen 🙂

    • Nu vel, man trenger ikke egentlig å si imot noen, den tro man har, har man. Troen er et skjold, og alt som ikke stemmer med det tro man har, preller av uansett.

      Hvis noe ikke stemmer, så bruk Guds Ord, slik at troen kan justeres etter Ordet.

      Hm, sier du det du, har du noe spesielt du vil vise meg? Det blir spennende, kan nesten ikke vente. Søkelys har min mail-adresse.

      Mvh RJ

    • Hm, ja vel. Det er noen mennesker jeg ber for som ikke er frelst ennå, som jeg gleder meg for å treffe i himmelen, for å snakke om ting og tang. Hvis de da bøyer kne for Jesus.

      Så kan man innvende at hvorfor ikke snakke med dem i dag, vel, svaret på det er at jeg ikke har sett dem på mye over femti år, og jeg vil ikke være invaderende. Spesielt ikke til kvinner.

      Men jeg har innsett det at det som jeg i dag ville ha snakke med dem om, trenger ikke å være spesielt relevant da.

      Mvh RJ

  10. Aborttallene gikk ned med 35% under Obama/Biden.
    En ting er symbolpolitikk, en annen resultatene av praktisk politikk.

Det er stengt for kommentarer.