I dag kunne Jan Christian Vestre på TV2 nyhetene fortelle oss alle at det var «stramt økonomisk i Norge og at det er viktig å holde igjen for bruk av penger innenlands. Men imidlertid er det ikke like «stramt» når det gjelder fellesskapets penger som skal doneres til andre i land. I følge et oppslag i Inyheter opplyser regjeringen at de skal sende 200 millioner kroner for å finansierer statsapparatet i Palestina. «Regjeringen opplyser mandag at Norge bevilger 200 millioner kroner i budsjettstøtte til Palestina. Pengene skal bidra til at offentlige ansatte får lønn utbetalt, ifølge en pressemelding gjengitt av NRK. Når en befolkning fratas grunnleggende tjenester som helse, utdanning og sosial beskyttelse, står vi overfor en utfordring som det internasjonale samfunnet må ta på alvor. Derfor støtter vi nå Palestina med 200 millioner kroner, sier utenriksminister Espen Barth Eide.
Mens det er stramme budsjett og anstrengt i økonomien her hjemme i Norge, sender denne regjeringen penger ut av landet i bøtter og spann. Vi finansierer Gaza og palestinerne, vi kjøper våpen og patriot-missiler til Ukraina og her hjemme råtner landet på rot. Likevel fortsetter nordmenn å gi sin stemme ved valg til disse stortingspartiene som prioriterer utlandet foran norske sykehus, skoler og eldreomsorgen. Og dette vil fortsette så lenge folk gir sin stemme til de sittende stortingspartiene.
Som han sa Hamas vennen: «Nå er det vanlige folk sin tur»