Trump: «Uten meg ville det ikke ha vært noe Israel» – Trump bekrefter at han skjelte ut Netanyahu og kalte ham gal

Trump startet krigen med Iran fordi han ble «lurt» inn i konflikten av den israelske statsministeren. Donald Trump har hevdet at «det ikke ville ha vært noe Israel » hvis det ikke var for ham, og han benektet at han hadde blitt «lurt» inn i den pågående konflikten med Iran, slik en rekke kilder i Det Hvite Hus hevder.  Den amerikanske presidenten og Israels statsminister Benjamin Netanyahu hadde nylig en rasende samtale om krigen , ifølge en Axios- rapport , der Trump skal ha kalt sin motpart «gal. Nyheten om at Trump skjelte ut Netanyahu på det groveste i en telefonsamtale, blir avfeid av norske kristne Trump tilhengere som blank løgn.

Det var på podcasten «Pod Force One» tirsdag at Trump kom med de oppsiktsvekkende påstandene om at Israel ikke ville ha eksistert uten ham og han bekreftet langt på vei at Axios gav en korrekt beskrivelse av den sinte samtalen han hadde med Netanyahu. «Axios rapporterte at du hadde en telefonsamtale med B.B. Netanyahu, Israels statsminister, der du var sint på ham», sa podkastverten og den konservative kommentatoren Miranda Devine, før hun detaljerte påstandene. «Du sa ‘er du for faen gal’, ‘hva driver du med’, ‘jeg hjalp deg med å holde deg unna fengsel’. Er det sant? Snakket du til ham på den måten?» Trump svarte: «Det gjorde jeg. Jeg ville ikke sagt sint, jeg var litt forstyrret over hans konstante krangling med Libanon. På et tidspunkt sa jeg: ‘Bibi, du må stoppe dette. Du må stoppe det’.»» sier Trump på podcasten. Dermed bekrefter Trump at Axios rapport om at Trump hadde skjelt ut Netanyahu er korrekt. Enkelte kristne norske Trump-tilhengere har hardnakket hevdet at Axios rapport er regelrett løgn. «Det er jo bare løgn. Både at Trump skal ha gitt Israel skylden, eller at han skal ha ropt og vært sint. Trump pratet i en telefon adskilt fra media og andre. Media lyver – og papegøyene deres gjentar det. Trump og Netanyahu er venner. Kritikerne antar at de tenker slik de selv ville gjort, korttenkt og primitivt. Men slik er det ikke,» skriver en norsk Trump disippel i en kommentar når jeg gjengir hva  Axios har skrevet om saken. Med andre ord, total virkelighetsfornektelse fra en norsk Trump-tilhenger som ikke vil ta inn over seg at Trump nå er blitt totalt rabiat og ikke lenger er den mannen vi møtte under hans forrige periode. Det Trump kommer med av utsagn, spesielt at han tar æren for Israels eksistens viser oss hvor mye i utakt Trump er med virkeligheten. Det Trump sier og gjør er nå så absurd at selv noen av Trumps mest iherdige sionistiske tilhengere nå stiller spørsmål med hele sin støtte til Trump.

6 tanker om “Trump: «Uten meg ville det ikke ha vært noe Israel» – Trump bekrefter at han skjelte ut Netanyahu og kalte ham gal

  1. «Var det en fiende som hånte meg,
    kunne jeg tåle det.
    Var det en uvenn som så ned på meg,
    ville jeg gjemme meg for ham.
    14 Men det er du, min like,
    min gode venn og kjenning,
     vi som snakket fortrolig sammen
    og gikk i festtog i Guds hus.

    16 La døden komme over dem,
    la dem fare til dødsriket midt i livet!
    Men jeg vil rope til Gud,
    og Herren skal frelse meg.
    18 Kveld og morgen og midt på dagen
    klager og sukker jeg,
    og han skal høre mitt rop.
    19 Han skal fri meg fra strid og gi meg fred,
    selv om mange går mot meg.
     Gud skal høre og ydmyke dem,» salme 55

    han som troner fra eldgammel tid.Sela

    Fienden legger hånd på si ne venner,

    han BRYTER SIN PAKT.

    Hans tale er glattere enn smør i hjertet tenker han på strid.
    Hans ord er bløtere enn olje»

    Denne beste vennen til Israel vert deira verste fiende. Han er uberegneleg og pratar fint.
    Daniel 8 kpt seier om han:
    Han skal gjøre uhyggelig skade og lykkes i alt han gjør. Han skal utslette de mektige og folket av de hellige. 25 Fordi han er kløktig, skal han lykkes med sitt svik. Han skal være stor i egne tanker, og med lett hjerte skal han utslette mange. Han skal reise seg mot fyrstenes fyrste og bli knust, men ikke av menneskehånd. Han sa til meg: «Forstå, menneske, at synet handler om endetiden.» 1
    Gud brukar ebbe assyraren eller Babylons konge(sjefen for USA) til å knebla jødane for ei stund.

    «O Assyrian, the rod of Mine anger, and the staff in their hand in Mine indignation…Wherefore it shall come to pass, that when the Lord hath performed His whole work upon mount Zion and on Jerusalem, I will punish the fruit of the stout heart of the King of Assyria, and the glory of his high looks» (Isa. 10:5,12). We cannot here attempt an exposition of the important passage in which these verses occur – that, in subsequent chapters, we shall treat in detail of the Antichrist in the Psalms, and the Antichrist in the Prophets – suffice it now to point out that it treats of the End-time (see vv. 12,20), and that the leading characteristics of the Man of Sin can be clearly discerned in what is here said of the Assyrian. Almost all pre-millennial students of prophecy are agreed that «the King of Isa. 30:33 is the Antichrist, and yet in the two verses which precede, this «King» is identified with «the Assyrian».
    https://biblebelievers.com/Pink/antichrist06.htm

    For de har ondskap i hjem og i hjerte

    1
    3
  2. https://www.youtube.com/watch?v=eiM8uw4XYrc&t=2769s
    Luke 22: DRINK MY BLOOD & EAT MY FLESH? This Makes You Wonder if Jesus Was Even Jewish! Skobac
    ———————–
    Det er ingen tvil om at Herren Gud er Skaparen slik 1 Mosebok tydeleg beskriv det.
    Kva skal me gjera med Jesus?
    Diverre er det alt for mange ting i NT som på ingen måte går an å sameina med Tanakh.
    I videoen tek Skobac opp dette med blod og kjøt.
    Les ein Esekiel ser me at ofringane skal halda fram ved Herrens kome.
    I den kristne læra var Jesu offer det siste offeret som gjorde slutt på framtidige ofringar.
    Dette stemmer som sagt ikkje med Tanakh.
    Å eta Jesu kjøt og drikka blodet hans vert på ein måte kannibalisme:
    Katolikkane meiner det vert det bokstavlege blodet og kjøtet. Protestantane oppfattar det symbolsk.
    Det er mange ekle ting i NT. Spesielt dette med helvete er grusomt barbarisk og stemmer ikkje med Tanakh.
    https://www.youtube.com/watch?v=sgRcrGahCQs
    1264 Is Hell Temporary or Eternal? What Does Judaism Even Teach on Hell? – Rabbi Tovia Singer

    • Jeg forstod det slik at du var en tidligere adventist. Da burde du vite at det nye testamentet heller ikke lærer om evig pine i et helvete, eller at menneskene er født med en udødelig sjel. Jødiske rabbinere kan mye om det gamle testamentet, men de har fordommer mot det nye testamentet (noe som er forståelig ut i fra den katolske kirkes betydning), men katolsk lære er ikke nødvendigvis i samsvar med det nye testamentet.

  3. Trump er garantert med kollisjonskurs med Israelsk hellige – og han tar selv ære, for ting Gud har gjort for han – vi hører jeg har gjort, jeg har gjort – ingenting om den som har satt Han inn. Vi husker hvordan Gud ydmyket Nebukadnesar, fordi han pekte på sin egen stohet – at han hadde gjort alt dette – og så ble han sinnsyk til han skjønte at uten Gud kunne han ingenting gjøre – og dermed ble han satt inn igjen – mye mer ydmyk. Trumps håndtering av Midtøsten – har vært mildt sagt kaosaktig – som at han hindret Israel fra å beskytte minoritetene, da de bombet Assads hovedkvarter – han hindre Israel å gjrøe ende på Hamas – og har ikke stoppet Juliani i Syria for å massakrere Kurdere.

    Man kan jo lure på hva planen han er – å lage fred? Vel, alt med fred i vår tid, er en annen måte å organisere krig.

    5
    2
    • Tore. Det skulle ikke gå mange dager fra Trump opphøyet seg over Israel til han også dolket Israel i ryggen mens Iran angrep Israel med ballistiske missiler.
      Slik jeg ser Trumps opptreden nå er det tydelig at makten har gått han til hodet.
      «Mene, mene, tekel, upharsin» er et relevant utsagn over den nye Trump vi ser.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *